CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Thursday, January 3, 2008

~a k h i r a n y g X b e s h h h h~

Assalamualaikum…
Emm..sdh 3 ari kite berada dlm tahun baru 2008..namun 2007 cam baru smalam berlalu..satu-persatu peristiwa yg berlaku harap dpt lebih mematangkan kita sume tok trus idup..belajar dr pengalaman yg lepas..ssguhnya pengalaman tu adlh guru yg terbaek..

Aku…melalui mcm2 gak peristiwa cm korang..de yg sonok n ade yg x sonok lgsg..tp,2007 nii la tahun plg mencabar dlm idup aku..n x pnh aku piker akn mengakhirinya sebegitu..huhu


Kalo nk ingat sume mmg la terbatas ingatan aku..hakhakk..emm..pertama kali aku dpt menghadirkan diri tok perkahwinan kawan 1 bech time kt UiTM, Shah Alam dulu,Amer Hafez(skg fotografer kt UTUSAN)...mer,ko pecah rekod beb!...di kalangan dak2 kite..ko yg kawen dulu..tecapai gak impian ko nk bersama ngn awek ko yg cun lg ayu cm pempuan melayu terakhir,Azwa…ko beruntung mer..eh,bkn sbb azwa..tp sbb aku dtg konya wedding..hakhakk..ye la tiap kali kene jemput ngn member..aku sek la da job..dh keje aku ari sabtu ngn ahad time org kawen..time aku keje la org nk kawen..dh aku keje kt uma org kawen..hakhakkk..po lah!..majlis berlangsung kt Tasek Biru Kundang..eh,bkn kt dlm tasek tau die bersanding..huhu..tp,kt uma die..selain aku,seha,wa pjg ngn banos pn ade..kitorg dtg skali..sonok dpt jmpe kengkawan lama nih..dorg sebilik ngn aku kt Seroja..niway,TAHNIAH beb!..dh kawen pn ko..tp sian gak kt ko sbb pengantin baru lg dh kene transfer ke Sarawak..tggl bini ko sorg2 kt smnanjung..naseb badan beb!

Tok pertama kali aku selebret befday MILA..eh,bkn aku sorang..hehehh..ngn daVOM summer..kitorg wat surprise kt mila..mmg tekezut cipan r mila ngn surprise yg kitrg wat..aku rase la…emm..mila dh kurusss..sian dia..penat recording album..tp,dh siappn albumnya..pas nii bleh la mila topup blk lg bbrapa KG..hakhakk..hmmm..album mila pn dh kuar..shanteq gmbr cover mila..len sket dr mila yg kita slalu ngk..nice!..x saba nk dptkn album mila..tp kene tggu duit ade r..adehhhh..kering beb!..


Lps suke sukii tetiba dikejutkan ngn pemergian MC @ mamachik(penasihat daVOM)..arwah menghembuskan nafas terakhir di hospital pada 24 Dis 2007(1245 am)..MC menderita kanser kulit..arwah adlh antr individu yg menjadi tulang belakang yg kuat dlm karier MILA..satu kehilangan yg amat besar..even baru jmpa dan tegor MC bberapa kali..terasa sgt sifat penyayangnya..sempat gak g tahlil kt uma kakak arwah..bg penghormatan terakhir..takziah wat family arwah dan sahabat handai..temasuk r MILA..moge tabah..al-FATIHAH wat MC..muge ditempakan di kalangan org2 yg soleh…aminnn..



Hmmmm…lepas satu2…kejutan plg besar di alaf 2007 nii..ingat lg pagi tuu..dpt kol dr uchu..ckp ARITH dh xde…mcm nk tercabut jantung..terbang sume semangat..lama aku termenung..x percaya..rupe-rupenya kehilangan rith bbrapa minggu sblm tuu..adlh kehilangan tok selama-lamanya..patut la rith x on9..bg meset pn x balass..rupenya rith dh xda..huhu..ARITH menghidap barah otak..yg aku terkilan sgt tuu..arith menghembuskan nafas terakhirnya pd 21 Dis 2007 slps solat Jumaat..dan kitorg kt sini(smnjg) baru dpt tau pd 28 Dis,seminggu slps rith pergi..terkilan sbb xdpt wat pape slain doa tok arwah..nk pergi ziarah,nunn jauh d Sarawak..



Kitorg de plen nk jmpe ngn dak2 itam lain..rith,dd,ling,nurt,uchu ngn aku(kecuali long sbb dia kt ARAB) pd 23hb..time dd register UiTM..rupe2nya dh 2 ari arwah pergi…ya Allah..arith yg aku kenal mase join daVOM...kegilaan kitorg lepak kt cetrum milawazzup smpi k subuh..mengeratkn kitorg..n wujudlah DAK ITAM 7 bradek

Arith sorg anak yg soleh..hambaNya yg taat..sahabat yg baek..sgt baek...peneman di kala aku sibuk wat album smpi k pagi..suke sgt wat lawak..suke bg nasihat..amek berat..x pileh kawan..sangat kuat semangat..rith msh mampu buat kite disisinya merasa bahagia,gembira dan diperlukan juga istimewa..even dia sdg bertarung ngn penyakit yg sggh bahaya..umpama cahaya yg menyinari org lain..dia x pnh merase kalah dan lemah dlm mengharungi penyakit itu..teringat lg gurau arwah time kitorg ym sblm dia pergi..rith nih tinggii orgnya..n aku lak pendek orgnya..aku ckp ngn dia..nnt kalo jmpe rith mst kene panjat kusi nk ckp ngn rith..pas2 dia kata..’wa2x yah la susah2 pjt kusi,biar rith ja dok ats kusi tuuu..kasik rendah..hakhakk’..alahaiiii…rinduunya kt dia..

Takziah buat keluarga arwah..moge tabah..buat sahabat2 yg menyayangi arwah..perginya dia satu kehilangan yg amat2 besar..ilang sdh keceriaan yg dia kongsi brsama kita slama nii..ilang juga derita yg ditanggungnya selama nii..terima kaseh rith sbb sudi kawan ngn dak kecik nih..time kaseh tuhan krn sudi meminjamkan sahabat sebaek dia walaupun sebentar cuma..moga dia tenang bersemadi di sana dikalangan org2 yg soleh..aminn…
Al-FATIHAH!

~d a k i t a m~




Hmm..Sape sangkakan daVOM yg aku join skdr suke suki n sbb minat kt mila..meningglkan kesan yg mendalam dlm idup aku..dr situ aku join cetrum..dr cetrum aku kenal me_la,dd,rith,long..pas2 ling,nurt,k’long..then ujudlah dak itam..jd kelawar smpi k subuh..meriahnya cetrum sbb kitorg ngn daVOM yg len..kenal sahabat..yg bkn sahabat..yg hanya kawan..mcm2 org..mcm2 kaler..warne warnii...dr cetrum k YM..k CONFR..men sorok2 tp kantoi..hakhakk..eppi sgt ngn dak2 itam..even dd,rith ngn long jauhhh..tp rase rapat sgt..rase sayangg..aku,uchu,ling ngn nurt slalu gak jmpa..besh beshhhh kawan ng korang sume!!...n kita betambah rapat kerana arith..dia saket..kite bg semangat..n bile die dh pergii..kite rase lg rapat..dan skg de sorg lg sahabat kita yg saket..satu demi satu dugaan dtg..mencabar kekuatan kita..melihat sejauh mana prihatinnya dan sejauh mana setianya kita..pd yg namanya sahabat..moga sahabat kita trs kuat dn x mdh patah semangat,mcm rith..berjuang hgga akhir..doakan yg terbaek tok sahabat2 kita…


Pada sume..hargailah org2 dsekeliling kita..sayangi mereka seolah2 ari nii ari terakhir kita bersamanya..beri yg terbaek..dan jgn meminta..tahun baru ngn sumenya baru..tp yg lama jgn dilupa..pahat teguh dlm ruang ingatan..hrp blom terlambat aku nk ucapkan SLAMAT THN BARU pd sume..assalamualaikum…..^_^


~sakur@wa~

6 comments:

eleza737 said...

yeayyy fessss n fess n fesss..!!
hik hik hik..
wawaaa.. cayang dak itam jugak..
Al-Fatihah utk rith..
semoga sahabat kita yg sorg lagi tu cepat smbuh n kuat semangat..!!!

Anonymous said...

hakhakk..nak fess jek die nih..ye lahh hambek!!!..hakhakkk
kte doakan yg tebaek tok dia eh..
cayang dak itam!!!

~sakur@wa~

coinsss said...

waaaaaaaaaa org keduaaa lakk,

hehehe, aku syg korang semuaa, semoga dak itam akan kekal persahabatan spai bile2...aminnnn

Al fatihah buat arwah adek ku arith.

Semoga semua sehat,hope doa korang semua akan wat adek badek nie lebih tabah.... doakan terbaik buat sorg kwn keyy... muahhhh2 peace!!!

Anonymous said...

waaa.... wawa jahat..kalo tak aku leh komen smlm... tp dia kejam... takde ruang utk aku nak komen... tau la aku ketegeri anonimos...hukhuk...
ermm... dah ade blog?
bagus2... uchu bila lg? tak kot...
cerita mu cerita ku jua..kan kan kan? nnti tersama lak..hahahaha... uchu tumpang je la ek...

_sakurawa_ said...

k'long...kitorg pn syg k'long..muaxxxx!!!..same2 la kte doa tok yg lg sorg 2 eh..hope die sihat tok jage kte sume..

_sakurawa_ said...

alololooo uchu..nih aku dh rezeb tmpt tok ko uchu..hakhakk..ye la tuu..citemu citeku jua..i likeeeeee!!